پوسیدگی دندان مسری است ، مراقب باشید
بازار یابی دندانپزشکی

بهترین متخصص ایمپلنت دندان در کرج (دکتر محسن بیاتی) بهترین دندانپزشک در کرج اجزا ایمپلنت دندان ایمپلنت دندان در تبریز تکنیک‌ها و فناوری‌های مورد استفاده دکتر پرهام پناهی مزیت‌های ایمپلنت دندان بهترین متخصص ایمپلنت در تبریز هزینه کامپوزیت دندان در کامپوزیت دندان اقساطی در غرب تهران “زیبایی لبخند با پرداخت اقساطی؛ کامپوزیت دندان اقساطی در غرب تهران” نقش هوش مصنوعی در دندانپزشکی دیجیتال دندانپزشکی دیجیتال در غرب تهران (دندانپزشکی قدس) مزایای دندانپزشکی زیبایی دندانپزشکی زیبایی در اندیشه (دندانپزشکی قدس) افراد ایده‌آل برای ایمپلنت دندان انواع ایمپلنت مورد استفاده در اندیشه بهترین کلینیک ایمپلنت اندیشه (کلینیک تخصصی ایمپلنت قدس) معیارهای انتخاب بهترین متخصص ایمپلنت در غرب تهران تفاوت بین ایمپلنت دیجیتال در غرب تهران با انواع ایمپلنت‌های سنتی


پوسیدگی دندان مسری است ، مراقب باشید

https://th.bing.com/th/id/OIP.6HCp_dtHczc7JJhM5D1a6AAAAA?pid=ImgDet&rs=1

پوسیدگی دندان مسری است ، مراقب باشید

باکتری هایی که باعث ایجاد پوسیدگی در دهان می شوند می توانند به سرعت در دهان پخش شوند.

پوسیدگی دندان مانند یک بیماری عفونی می باشد و ضایعات موجود در مادران باردار به نوزادان می تواند از یک دندان به دندان دیگر منتقل شود. باکتری هایی که باعث ایجاد پوسیدگی در دهان می شوند می توانند به سرعت در دهان پخش شوند. دندان های نوزادان به ویژه در برابر این باکتری ها آسیب پذیر است. وقتی این باکتری ها روی دندان های نوزادان شروع به تکثیر می کنند ، پوسیدگی سریعی رخ می دهد که ما آن را پوسیدگی بطری می نامیم.

 

باکتری هایی که از طریق نوک پستان منتقل می شوند

یکی از بزرگترین اشتباهات صورت گرفته در بهداشت دهان و دندان این است که مادر پستانک را با دهان خود تمیز می کند و سپس آن را قبل از دادن پستانک به دست کودک می دهد. ضایعات در دهان مادر یا در دهان شخص دیگری که این حرکت را ایجاد می کند ، یعنی باکتری ها ، پس از این حرکت به نوزاد منتقل می شود. این حرکت که تصور می شود یک حرکت تمیزکاری است ، در واقع برای کودک کاملاً اشتباه و مضر است.

 

دوره انتقال باکتری به کودک

پس از رویش دندان های کودک ، تولید مثل باکتری ها در دهان آغاز می شود. این باکتریها وقتی مادر یا شخص دیگری با دهان کودک تماس می گیرند و باعث کبودی در دهان کودک می شوند ، معمول می شوند.

 

توصیه های ما در مورد بهداشت دهان و دندان در نوزادان

پس از بیرون آمدن دندان های کودکان ، یعنی بعد از ماه ششم ، مادر باید شروع به تمیز کردن دندان های کودک به صورت روزانه کند. از این دوره ، او باید دندان های خود را بسیار سالم نگه دارد و باید با رعایت فاصله از کودک از نظر بهداشت بسیار دقیق باشد.

هرکسی که والدین یا مادربزرگ های دلسوز را نگه دارد نباید هنگام چشیدن غذا از ابرو کودک استفاده کند.

کسانی که در دهان خود کبودی دارند یا کسانی که به بهداشت دهان و دندان توجه نمی کنند ، هرگز نباید لب های کودک را ببوسند.

از مسواک مشابه نباید برای کودک استفاده شود و باید از مسواک جداگانه برای کودک استفاده شود.

شما باید کودک خود را تا آنجا که ممکن است از باکتری های دهانی که فکر می کنید آلوده می کنند دور نگه دارید.

مادران باردار باید بسیار مراقب سلامت دهان و دندان باشند.

غذایی که آنها در دوران بارداری می خورند به نوزادان آنها تحویل داده می شود. بنابراین ، اگر تصور می شود که هضم غذا از دهان شروع می شود ، مادران باردار باید تا آنجا که ممکن است به بهداشت دهان و دندان توجه کنند.

از آنجا که پوسیدگی های دهان یا باکتری های دهان از طریق غذا به کودک می رسند ، این امر ممکن است برخی از مشکلات سلامتی در کودک یا پوسیدگی دندان های آینده و اثرات مشابه ایجاد کند.

مادران و پدران باردار قطعاً باید از دهان و دندان قبل از بارداری مراقبت کنند ، و بهداشت دهان و دندان باید تحت کنترل دندانپزشکان 3-6 ماهه قرار گیرد.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







:: برچسب‌ها: پوسیگی دندان, بهداشت دهان و دندان, مسری, کودکان, دندانپزشک,

نویسنده : رضا نیکبخت تاریخ : شنبه 23 اسفند 1399



تمام حقوق اين وبلاگ و مطالب آن متعلق به بازار یابی دندانپزشکی مي باشد.